zondag 5 januari 2014

enquête 'Stop de tijd!'

Dag iedereen

In de les taalvaardigheden kregen we als opdracht een enquête afnemen rond verschillende dialecten.
De enquête heet 'stop de tijd!'. De enquête gaat over een dialectonderzoek.
We kregen elk vier vragenlijsten, die je met vier verschillende personen moest afleggen.
De vragenlijsten gingen over verschillende kinderspelen van vroeger. We moeten aan de hand van de enquêtes te weten komen hoe deze kinderspelen in het dialect genoemd worden.
Er moest ook een variatie zijn in de leeftijden.
Hieronder zie je de leeftijden, waaruit je een persoon moest interviewen.


Tussen de 15 jaar en 25 jaar: Ik kies mijn broer van 22 jaar.
Tussen de 26 jaar en 45 jaar: Ik kies mijn oudere broer van 27 jaar.
Tussen de 45 jaar en 65 jaar: Ik kies mijn papa van 46 jaar.
65 + : Ik kies mijn oma van 71 jaar.


Ik heb zelf al eens de vragenlijst bekeken en vond het niet zo gemakkelijk.
Ik ben benieuwd hoe mijn familie de verschillende kinderspelen van vroeger noemen in het dialect.

Groetjes Juffrouw Annelies.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten