zondag 5 januari 2014

Jules en zijn mijter

Dag iedereen,

Op dinsdag 27 en donderdag 29 november was het zover. Mijn eerste doedagen.
Ik was deze twee dagen niet echt zenuwachtig, tot ik een leerkracht van het Katho zag binnenkomen.
Ik ging net beginnen aan mijn verhaal.
Mijn verhaal ging over Jules, onze klaspop, die een nieuwe mijter had gemaakt voor Sinterklaas.
Jules vond de mijter van Sinterklaas al zo oud en versleten, dat hij besliste om samen met zijn papa een nieuwe te maken.
Met zijn mama schreef hij een briefje voor Sinterklaas met wat hij allemaal graag zou hebben.
Als uiteindelijk alles klaar was, zette hij zijn schoentje klaar.
Aan zijn schoen legde hij de mijter, de brief, een wortel voor het paard en een flesje limonade voor zwarte piet.
De volgende ochtend vond Jules heel veel speelgoed bij zijn schoen. Sinterklaas was langsgekomen !
Maar hij moest nog even wachten om er mee te spelen, want hij moest eerst naar school. En vandaag was het op school een speciale dag, want Sinterklaas kwam langs!
Jules zat samen met zijn vrienden in de klas te wachten op Sinterklaas.
En dan werd er heel hard op de deur geklopt !
Sinterklaas kwam binnen met zijn zwarte pieten. En hij had zijn nieuwe mijter aan die Jules voor hem geknutseld had!
Ik vond het een leuk verhaal om te vertellen. Ik was tevreden en mijn mentor ook !

Via deze link kunnen jullie naar het verhaal luisteren op de computer:
http://www.youtube.com/watch?v=cuadNsD0l6E

via deze link kunnen jullie het boek kopen:
http://www.bol.com/nl/p/de-mijter-van-jules/1001004002000891/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten