zondag 5 januari 2014

Vervolg enquête 'stop de tijd!'

Dag iedereen,

Hier ben ik weer met het vervolg van de enquête 'stop de tijd!'.
Tijdens het afnemen van de enquêtes heb ik enkele dingenop gemerkt over het dialect.
Ik heb opgemerkt dat oudere personen nog goed de namen wisten in het dialect van de verschillende kinderspelen van vroeger.
De jongere mensen konden dit al minder goed.
Ik heb ook gemerkt dat er verschillende dialecten waren voor de kinderspelen van vroeger. Anderen waren dan weer bij iedereen hetzelfde.
De jongere personen vertelden me vaak als eerste de naam in het Algemeen Nederlands.
Ik vond het heel leuk om deze enquête af te nemen omdat ook onmiddellijk verhalen naar boven kwamen over deze kinderspelen.

Groetjes Juffrouw Annelies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten